4 grunde til at overveje et A-skilt til forretningen

Som erhvervsdrivende i dagens Danmark handler det mere end noget andet om at skabe opmærksomhed på sig selv. En succesfuld virksomhed skal kunne fange forbrugeren med det samme, pirre nysgerrigheden og gerne være ekstraordinær i sin tilgang til at gøre netop det. Men hvordan gør man det bedst i en tid, hvor alt handler om sociale medier, og konkurrenterne synes at finde på den ene smarte kampagne efter den anden? Svaret er et A-skilt!

Mobil reklamesøjle

A-skiltet eller blot et gadeskilt, som de fleste kender det, er først og fremmest en lidt overset og dermed glemt, men ikke desto mindre vigtig, løsning for forretninger, der ønsker at skabe blikfang for gadetrafikanter, eller biltrafik som skal ledes i den rigtige retning. Et A-skilt er kort sagt en ekstremt effektiv måde at fange forbrugerens blik på, og hvad mere kan man så bede om? Det bedste af det hele er, at reklamesøjlen er let at flytte på. En oplagt mulighed for at prøve forskellige lokationer af og se, hvad der genererer mest trafik til forretningen.

A-skiltet: den billige markedsføring

En anden og meget vigtig grund er, at skiltet er så billig en løsning i en virksomheds markedsføring. Særligt, hvis et sådant indkøb sammenlignes med for eksempel en internetbaseret markedsføringskampagne, som jævnligt skal gentænkes, opdateres og sendes ud på ny igen. Det koster penge hver gang. Med et A-skilt slipper forretninger for besværet. Det er ikke bare en billig løsning: Det er også en holdbar løsning.

Samtidig kan virksomheder, som følge af de forholdsvist billige priser, formentlig finde plads i budgettet til mere end ét skilt, hvilket betyder alsidighed i budskaberne. Endnu et vigtigt princip i moderne markedsføring i dag.

Skræddersyede løsninger

Alle virksomheder er forskellige. Derfor findes der naturligvis også mange forskellige løsninger inden for A-skilte. Hvad end der skal bruges skilte til indendørs eller udendørs brug, om det skal være stormsikre skilte eller bare en billig model, så er der et skilt til alle. Man kan altså meget hurtigt og meget nemt skræddersy skilteløsninger, så de passer til lige præcis det behov, man søger, hvad end der skal skabes mere trafik i butikken, navigeres ved en større vej eller blot tilbydes ekstra info på kontoret, værkstedet eller butikken.

Tilbage til det, vi kender

’Less is more’. Det velkendte ordsprog er blevet brugt i utallige sammenhæng, og denne er ikke anderledes. Der er noget om snakken, særligt når det kommer til A-skilte. Nogle gange skal et blikfang bare være et blikfang. Der skal ikke overtænkes, eller tænkes i kreative eller finurlige salgsmetoder. Nogle gange kan det være nok, at man blot gør opmærksom på sig selv i en afdæmpet, men effektiv manér. Det sikrer du dig med A-skilte, om end det er en gammeldags metode.